2010. február 24., szerda

Nagyon csokis

Elkezdtem a "házi istennővé" válást! A könyvet még valamikor a télen kaptam, de még csak most jutottam el odáig, hogy többszöri átnyálazás után süssek is belőle valamit. A választásom a brownie-ra esett, mert még sosem ettem ilyet...Pedig az utóbbi időben eléggé felkapott sütemény lett, nekem valahogy mégis kimaradt. Egyszer meg akartam sütni Rachel Allan blondie-ját, de lemondtam róla, hisz még az "eredetit" sem kóstoltam. Na de most! A recept tehát Nigella-tól származik, de feleztem az adagot, eszerint:




Brownie
188 g puha vaj, 188g jó minőségű étcsokoládé, 3 tojás, 1 tk vaníliakivonat, 250 g kristálycukor, 112,5 g liszt, 1/2 tk só

A vajat és a csokit feldaraboljuk, gőz fölött felolvasztjuk, majd hűlni hagyjuk. A sütőt 180°C-ra állítjuk. A cukrot, a tojást és a vaníliakivonatot habosra verjük, majd a már langyosra hűlt vajas-csokis masszát hozzáadjuk. Beleszitáljuk a lisztet és hozzáadjuk a sót, jó alaposan összekeverjük. Én egy 18x25 cm-es magas falú tepsiben sütöttem. A tepsibe vágjunk sütőpapírt, de úgy, hogy lógjon túl a papír mind a négy oldalon. Még mielőtt a tepsibe került volna a massza kevertem bele egy kis csokipasztillát, de lehet bele rakni diót, mogyorót, aszalt áfonyát stb. 25-30 percig sütjük, a tetejének száraznak és halvány barnának kell lennie, de a belsejének még nedvesnek. Várjuk meg míg kihűl, utána szeleteljük. (Tapasztalat...Nem bírtam várni :D)

Nincsenek megjegyzések: