2010. február 21., vasárnap

Túrós zebratorta

Hosszú kimaradás után, újra leszek, sütök és írok. (Meg még emellett kismillió dolgom van és lesz, de megoldjuk :))A hétvégén zebratorta készült. Már jó régen kinéztem magamnak, mert olyan szép csíkos, de valahogy eddig mindig kimaradt. Azt olvastam, hogy a "hagyományosnak" kalácsszerű tésztája van, de ettől valami "izgalmasabbat" képzeltem el. Aztán megtaláltam ezt a receptet: itt.
Kis tortaformában sütöttem, ennek alapján a mennyiségeket átszámoltam, így:

Túrós zebratorta


A tésztához:
24 dkg liszt, 1 kk sütőpor, 4 dkg nádcukor, 10 dkg margarin, 1 kisebb tojás, 1 csipet só.

Krémhez:
50 dkg túró, 3,2 dl tejföl, 1,2 dl olaj, 12 dkg nádcukor, 2 kisebb tojás, 1,5 ek citromlé, 1 csomag vanília puding, 1 tk vaníliakivonat (vagy 1 cs vaníliás cukor) + 2-3 ek cukrozatlan kakaópor.

A tészta hozzávalóiból egy morzsás tésztát kapunk (nekem legalábbis ilyen lett). A tortaformát kivajazzuk, és belenyomkodjuk a tésztát, ügyelve arra, hogy egyenletes legyen, és az oldalára is jusson. Ha ezzel készen vagyunk, a formát félrerakjuk és nekikezdünk a túrós krémnek. De először állítsuk be a sütőt 200°C-ra (légkeverésesen állítólag elég a 175°C is).
A tojásokat, a cukrot, olajat robotgéppel habosra verjük, hozzáadjuk a tejfölt, a citromlevet és a vaníliakivonatot, csomómentesen elkeverjük benne a pudingport. Ezután hozzáadjuk kis részletekben a túrót. Amennyiben a túró "nagyszemű" nem árt egy kicsit botmixerrel összetörni. Ha kész a massza, kötelező megkóstolni! Olyan mint a bolti krémtúró. :) És most jön a neheze, próbáljuk megfelezni a krémet, majd az egyikbe keverjünk el 2-3 evőkanálnyi jó minőségű kakaóport. (sajnos az enyém nem volt az, a színén meg is látszik...) Keresünk két nagyobb kanalat, de inkább a merőkanál lesz a jó (én nem azzal csináltam, ezért ilyen vékonyak a csíkok). Elővesszük a tortaformát és a közepére teszünk egy kanálnyi krémet. Nem kell elkenegetni, csak odapöttyentünk egyet, és már kanalazzuk is rá a másik színű masszát, és így tovább. A legfelső réteg súlya alatt szépen elterül a többi és kitölti a formát. A szemmel mérés még nem megy túl jól, így persze a kakaós krémem több lett mint a natúr, de előkaptam a muffinsütőt, és a kimaradt krémet abban megsütöttem. Elvileg 50 perc alatt kész, legalábbis légkeverésesen, nálam sajnos bőven több volt, mint egy óra.
Amikor megsült, 10 perc utál lecsatoljuk a tortaforma karimáját és hűlni hagyjuk. Felvágni teljesen kihűlt állapotban érdemes, mi persze langyosan már megvágtuk, de különösebb problémát nem jelentett. Kicsit macerás, legalábbis nekem így első nekifutásra annak tűnt, de finom és mutatós!


1 megjegyzés:

Barbi konyhája írta...

Szeretném neked megköszönni ezt a receptet mert elkészült és valami isteni lett!!! :)))) ♥ Imádom!
Ha kíváncsi vagy rá, nézd meg nálam!