2010. március 14., vasárnap

Hatos fonat

Megtanultam a hatos fonást! :) Kitaláltam ugyanis, hogy ma kalácsot fogok sütni. Reggel ezért szorgosan bújtam a blogokat, kerestem a receptet, memorizáltam a technikát. Limara foszlós kalácsát sütöttem meg. A fonást ezen a videón lehet megnézni. Leírni túl bonyolult volna, valójában nem is olyan nehéz. És sokkal szebb, mint a hagyományos hármas fonat.

Foszlós kalács

50 dkg liszt, 3 ek nádcukor, 2,5 dl tejszín, 2 dkg élesztő, 2 tojás, 1 fehérje, 1 kk búzasikér, csipet só + 1 tojás sárgája a kenéshez.


Limara kenyérsütőgéppel dolgozott, mivel az én konyhám nem ilyen jól felszerelt, hagyományos módon készítettem. Kicsit elbizony
talanodtam az élesztő felfuttatását illetően, mert ugye a tejszín az mégsem olyan mint a tej. Kipróbáltam, működött. Szóval a tejszínbe rakunk egy kevés cukrot, kicsit megmelegítjük és belemorzsoljuk az élesztőt. Amíg az élesztő dolgozik, a lisztet egy tálba szitáljuk, hozzáadjuk a cukrot, a tojásokat, a plusz fehérjét, a csipet sót, és a kiskanál sikért (ez utóbbi elhagyható). Majd a habos élesztős tejszínt hozzáöntjük a többi hozzávalóhoz és kézi robotgéppel dagasztjuk. (Ha kenyérsütőgéppel dolgozunk, nem kell felfuttatni az élesztőt.) Ha már nem ragad, akkor kézzel egy kicsit átgyúrjuk és legalább egy óráig pihentetjük.
A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítjuk, és hat gombócra osztjuk. Ezekből hurkákat sodrunk, majd nekilátunk a fonásnak. Óvatosan átemeljük egy sütőpapírral kibélelt tepsire, és duplájára kelesztjük. Amíg kel, előmelegítjük a sütőt 180°C-ra. Végül a kimaradt tojássárgájával megkenjük. Kevésnek ítéltem a tojást, adtam hozzá egy kanálnyi tejet is, emiatt nem lett igazán fényes...Na de majd legközelebb. 30 perc alatt készre sütjük, ha szükséges letakarjuk, hogy ne égjen meg a teteje.



Nincsenek megjegyzések: