2010. március 28., vasárnap

Túrós pöfeteg

Valószínűleg van neki rendes neve is, de lengyelül nem tudok, az angol fordítás szerint meg "édes sütemény". A recept ugyanarról a lengyel oldalról van, ahonnan a pillangók is: Moje Wypieki. Szerintem nagyon mutatós, ízre pedig a túrós batyuhoz hasonlítanám. De mégsem olyan, nehezebb, édesebb a tésztája és szerény véleményem szerint sok bele ennyi tojás. Az eredeti recept csésze (cup) mértékegységekkel dolgozik, ami biztos nagyon jó, de én jobban szeretek grammban/dekában gondolkodni. Ezért átszámolgattam:



Túrós pöfeteg

"Kovász"
32 g élesztő, 1,3 dl langyos tej, 1 ek nádcukor, 1 kanál liszt (a recept szerint még kéne +2 kanál, de bevallom, még sosem csináltam ilyet, nem mertem)
Tészta
440 g liszt, 4 nagy tojás sárgája (szerintem kettő bőven elég, de így több tejet igényel), 100 g porcukor, 2 tk vaníliakivonat, 4 ek olvasztott vaj (kb. 70 g vajból) + az elkészült "kovász"
Töltelék400 g túró, 4 ek puha vaj, 80 g porcukor, 1 tojás sárgája, 3 tk vanília kivonat, 1 citrom reszelt héja + ízlés szerint a leve

A "kovászt" elkészítjük és kb. 15 percre magára hagyjuk. A tészta többi hozzávalóját kimérjük majd a kovásszal összedolgozzuk. Ha szükséges tejjel vagy liszttel pótoljuk. Meleg helyen kétszeresére kelesztjük. Lisztezett deszkán ujjnyi vastagra elnyújtjuk, majd egy nagyobb pogácsaszaggatóval (8 cm) korongokat szaggatunk. Átrakjuk a tepsire, és még 20 percig kelesztjük.Amíg a korongok kelnek, elkészítjük a tölteléket. Az összes hozzávalót egy tálba rakjuk és botmixerrel pépesítjük.
A megkelt korongok közepébe belenyomunk egy pálinkás poharat, és ebbe a mélyedésbe tesszük a tölteléket. Tojással megkenjük a tészta szélét, és előmelegített, 180°C-os sütőben, 15-25 perc alatt megsütjük.




Nincsenek megjegyzések: