2010. április 17., szombat

Áfonyás kuglóf

Elég válogatós vagyok, többek között az aszalt gyümölcsöket sem szeretem. De a vörös áfonya....az nagyon ízlik (főleg fehér csokival). Sajnos egyáltalán nem olcsó, de most áfonyás kuglófot akartam sütni. Konkrét receptem nem volt, ezért több napos kutakodásba telt, mire egy receptre rábólintottam (Nyestkutya Vaníliás kuglófja - NLC Sütik képpel). Igazából ez sem az igazi, de majd tökéletesítem.

Áfonyás kuglóf

25 dkg liszt, 22 dkg cukor, 17 dkg vaj, 4 tojás, 1 zacskó sütőpor, 1 doboz joghurt/kefir, 3 ek vaníliakivonat (vagy 3 ek vaníliás cukor), kb. 10 dkg aszalt áfonya, 5 dkg fehér csokoládé.

A cukrot, a tojásokat és a vajat habverővel eldolgozzuk, hozzáadjuk a vaníliakivonatot és a joghurtot (én kefirrel dolgoztam). Apránként hozzászitáljuk a lisztet, és hozzáadjuk a sütőport. Miután jól elkevertük hozzáadjuk az áfonyát és a fehér csokoládét. A formát kivajazzuk, a tésztát egyenletesen beletöltjük. Előmelegített sütőben, 180°C-on, 40-45 perc alatt kisütjük. Tűpróbával ellenőrizzük!



(Csökkenteném a cukor és a vaj mennyiségét, nem volt émelyítően sok, de könnyebb tésztára számítottam. A fehér csoki pedig elveszett...Az összes áfonya és csoki a forma aljába/tetejébe tömörült, a csoki ráadásul rá is ragadt a formára. Szóval vagy én csináltam valamit rosszul, vagy nem volt jó ötlet...)


Nincsenek megjegyzések: