2010. május 13., csütörtök

Daim-os túrótorta

Újabb lengyel receptet hoztam. Két-három hete kinéztem magamnak, de csak most készült el a nagy mű. (Gyorsan a vizsgaidőszak előtt :)) Nem éppen egy olcsó és gyors édesség, de finom :)
Két apró megjegyzés: a Daim cukorkákat tudtommal csak az Ikea-ból lehet beszerezni, én ilyennel dolgoztam.
Érdemes NEM magyar túrót venni, hanem németet. Például az Aldiban kapható dobozos túró tökéletes, a lényeg, hogy ne szemcsés legyen, hanem olyan krémtúró állagú.

Daim-os túrótorta - 18 cm-es formához

Keksz-réteg:

135 g zabkeksz, 50 g olvasztott vaj, 10 db Daim cukorka apró darabkákra vágva (~42g)
Túrós töltelék:
500 g német túró, 240 g nádcukor (ezt egy kicsit csökkenteném, mondjuk úgy 225-re), 1 csomag vaníliás puding (vagy 40g keményítő), 1,5 ek búzadara, 2 tojás, 125 ml 20%-os tejföl (~3 jó nagy evőkanálnyi lehet), 125 ml habtejszín, 1,5 tk vaníliakivonat (helyettesíthető vaníliás cukorral, de akkor vonjuk le a cukor mennyiségéből!), 20 db Daim cukorka apróra vágva (~85g, de lehet akár 100g is, elbírja)


A kekszet összetörjük és a kapott morzsát a Daim cukorkákkal és az olvasztott vajjal elkeverjük. A tortaformát kivajazzuk és az aljára egyenletesen belelapogatjuk a morzsát. Hűtőbe rakjuk.
A töltelékhez egy tálba lazán felverjük a tojásokat, hozzáadjuk a cukrot, túrót, tejfölt, tejszínt, pudingport és a vaníliakivonatot. Robotgéppel addig keverjük, amíg egynemű nem lesz. Ezután lazán beleforgatjuk a búzadarát és a Daim cukorkákat.
A keksz alapot kivesszük a hűtőből és a tölteléket óvatosan ráöntjük. 180°C-os, előmelegített sütőbe tesszük. Biztos, ami biztos, tegyünk egy tepsit a forma alá. Ugyanis úgy jártam, hogy a vaj kifolyt az illesztés mentén, és ráégett a sütő aljára. Kihagytam volna :)
60-70 percig sütjük, majd nyitott sütőajtónál megvárjuk míg kihűl. Ezután legalább 3 órára hűtőbe rakjuk, tálalás előtt díszítjük. (Az eredeti recept Dulce de Leche karamellkrémet tett a tetejére, de én csak mezei karamellöntetet [boltit])


2 megjegyzés:

Nelli írta...

Felénk sajna nincs Ikea.Máshol nem lehet ezt a cukrot venni?

Gomba írta...

Szia!

Kicsit kutakodtam a neten, hátha...
Sokkal okosabb nem lettem. Állítólag a Cullinaris-ban is lehet kapni, de gondolom ez részedről megint csak tárgytalan. Esetleg még benzinkutaknál lehetne megnézni...