2010. június 21., hétfő

Barackos morzsasüti

Nekiültem Az édességek nagykönyvének, végül erre a receptre esett a választásunk. Igazából egy kicsit átköltöttem, mert nem igazán tudom elképzelni leveles tésztával, ezért az eredeti morzsatészta mennyiségét megdupláztam és ezt használtam a sütemény alapjának is. Kicsit tartottam tőle, hogy így túl száraz lesz, de miközben sült a barackok engedtek egy kis levet, szóval pont jó és nagyon finom lett!

Barackos morzsasüti

Morzsatészta - 29 cm-es piteformához:
220 g átszitált liszt, 180 g vaj, 120 g nádcukor, 45 g apróra vágott mandula
Mandulakrém:
50 g puha vaj, 50 g nádcukor, 55 g darált mandula, 1 tojás, 2 ek tejszín
Tetejére:
4 db sárgabarack (~300 g), szeletelt mandula, búzadara

Először a tésztát készítjük el. A lisztet egy mély tálba szitáljuk, hozzáadjuk a felkockázott, félig puha vajat, a mandulát és a cukrot. A kezünkkel összedolgozzuk, ügyelve arra, hogy a vaj ne maradjon tömbökben. A tésztát hagyjuk morzsaként, ne gyúrjuk össze. Fedjük le és rakjuk 1,5-2 órára hűtőbe.
Amíg a tészta pihen, elkészítjük a mandulakrémet. A puha vajat és a cukrot robotgéppel összedolgozzuk, majd hozzáadjuk a darált mandulát és a tojást. Végül a tejszínnel lazítjuk.
Ha letelt a 1,5-2 óra, a sütőt 180°C-ra állítjuk és kivajazunk egy piteformát (vagy tortaformát, de akár egy kisebb tepsi is jó lehet). A tészta 3/4 részét belelapogatjuk a formába (csináljunk egy kis peremet is!), rákenjük a mandulakrémet majd barackszeletekkel körberakjuk, búzadarával megszórjuk. Végül a maradék morzsát eloszlatjuk a sütemény tetején és megszórjuk szeletelt mandulával. Nekem kb. 1 óra alatt sült meg, de fém forma esetén szerintem hamarabb készen lehet. Ha a teteje megpirult, akkor már jó lesz. Hűlés után szeletelhető.



Nincsenek megjegyzések: