2010. június 2., szerda

Csokikehely

Vizsgaidőszak (majdnem) kipipálva, így hát újra birtokba veszem a konyhát :) Persze az Ember is egész jól boldogult, de hiányzott már a sütögetés.
Minden félévben kaptunk jegyzettámogatást, az utolsót kicsit kipótoltam és megvettem ezt: Nélkülözhetetlen desszertek. Olyan sok szép kép van benne, hogy szinte kínzás volt nézegetni, mert ugye tanulni kellett, sütni meg nem lehetett. A csokikehely receptje is innen származik. Első olvasatra rém egyszerűnek tűnt, de eléggé megszenvedtem vele. Kitartóak és kalóriabombára vágyók figyelmébe ajánlom:


Csokikehely

20 dkg fehér csokoládé (eredetileg 25), 9 dkg étcsokoládé, 2 tojás sárgája + fehérje, 2,5 dl habtejszín (szerintem elég bele 2 dl is), 1,5 dkg vaj.
+ celofán, poharak

Gőz fölött a fehér csokoládét megolvasztjuk. (Egy lábasba rakunk egy kevés vizet, takaréklángon melegítjük. A lábas tetejére rakunk egy fém tálat, lehetőleg olyat, ami fixen felfekszik de nem lóg bele a vízbe! Ebbe rakjuk az apró darabokra vágott csokoládét, időnként megkavarjuk, majd ha halljuk, hogy a víz felforrt, elzárjuk a lángot.) Ezután egy kb. 16x16 cm-es celofándarabra kanalazunk kb. 2 evőkanálnyi csokoládét. Kenőkéssel kb. 10-12 cm átmérőjű körré szétkenjük, egy kicsit dermedni hagyjuk, máskülönben túl híg lenne a csokoládé. Ekkor kérünk egy kis segítséget, és egy talpával felfelé néző pohár fölé húzzuk. Óvatosan ráengedjük, de fontos, hogy ne szorítsuk rá a celofánt. Félre tesszük és még 4-5 pohárral megismételjük, majd hűtőbe tesszük.
(Először túl vékonyan kentem el a csokit és nagyon rászorítottam a pohárra, el is tört...Ezért újraolvasztottam a csokit, és kezdtem elölről...)
Addig amíg a kelyhek a hűtőben dermednek, az étcsokoládét és a vajat gőz fölött megolvasztjuk. Ezután a csokis krémhez hozzákeverjük a két tojás sárgáját. A fehérjékből kemény habot verünk, majd 2-3 részletben óvatosan a csokis krémbe forgatjuk. Majd a habtejszínt lazán felverjük és több részletben hozzáadjuk a masszához. Az utolsó részletet már csak lazán, így márványos mintát kapunk.
Ha megdermedtek a kelyhek, óvatosan lefejtjük a poharakról, és belekanalazzuk a csokihabot. Tálalás előtt hűtőben tartjuk.
Önmagában a csokihab olyan semmilyen ízű, de érdekes módon a fehér csokival felerősödik, étcsoki-keserű lesz.

Nincsenek megjegyzések: