2010. június 16., szerda

Fehér csokoládés-epres sütemény

Annyi új receptem (könyvem) van, hogy órákig tudnám bogarászni. Az egyszerűség kedvéért azonban "sorsot húztunk", így az 500 csokoládés finomság című könyvből választottunk receptet. A végeredmény nem igazán hasonlít a könyvbéli testvérére, sőt amikor készítettem erősen aggódtam, hogy a kukában végzi. Miután kisültek, félve kóstoltam meg, mert hát legyünk őszinték: rondák. Szerencsére az ízével nincsen gond, megmenekültek :)
Az eredeti recept szerint málnából készül, én is abból akartam csinálni, de drágálltam a bolti málnát (tudom létezik zöldséges is)... Gondoltam majd kiszedegetem a fagyasztott gyümölcskeverékből, úgy sem olyan sok az a 100 gramm. Elkezdtem válogatni, egészen 17 g málnát találtam :D Bezzeg vörös áfonya volt dögivel, de le lettem szavazva, így eperből készült.


Fehér csokoládés-epres sütemény*


160 g liszt, 3 kk sütőpor, 60 g nádcukor, 55 g porcukor (sok! elég 45 g is), 1 tojás, 2 tk vaníliakivonat, 3 ek napraforgóolaj, 100 g eper (nálam: fagyasztott), 80 g fehér csokoládé

A lisztet egy tálba szitáljuk, hozzáadjuk a sütőport, a cukrokat, a tojást és a vaníliakivonatot. Ezután gépi habverővel elkezdjük összedolgozni, fokozatosan hozzáadva 1-1 evőkanálnyi olajat. Egy morzsás tésztát kapunk, ehhez adjuk az apróra vágott fehér csokoládét és epret/málnát. (Én először összegyúrtam és úgy adtam hozzá a csokit és a gyümölcsöt, de ez így nem jó!)
Gombócokat formálunk és papírral kibélelt tepsire rakjuk őket. A gombócok között hagyjunk helyett, mert összenőnek! Előmelegített sütőben, 175°C-on sütöttem kb. 12 percig őket. 12-15 darab lesz belőle.


*Kinézetre kekszre hasonlít, de puha, ezért inkább "sütemény".

Nincsenek megjegyzések: