2010. július 10., szombat

Forróság ellen - ribizlis jégkrém

Tegnap olvastam a Sajtkukacon egy sorbet receptet, aztán hirtelen felindulásból én is csináltam egyet. Fagyigépem nincs, ezért ilyen kis helyes pálcikás jégkrém formákba tettem. Ez az adag kb. 12 pálcikás jégkrém formába elég. (Nekem csak 6 db van, a maradékot műanyagdobozba tettem, de onnan majd csak vésővel szedem ki ;))


Ribizlis jégkrém

425 g fekete és piros ribizli, 275 ml víz, 120 g nádcukor, 1 kk rózsavíz + egy kevés víz

A gyümölcsöket egy kisebb lábasba tesszük és csak annyi vizet engedünk rá, hogy éppen ellepje azokat. Közepes lángon felforraljuk, majd botmixerrel összetörjük. Amíg a gyümölcsös alapunk hűl, a 120 g nádcukorból és a 275 ml vízből cukorszirupot főzünk. Majd a gyümölcsvelőt belepasszírozzuk a szirupba, hozzáadunk egy kis kanálnyi rózsavizet (elhagyható), jól összekeverjük és hűlni hagyjuk. Formákba kanalazzuk majd a fagyasztóba rakjuk.

Nincsenek megjegyzések: