2010. szeptember 13., hétfő

Habcsók torta

Őszinte leszek. Elrontottam. Úgy terveztem, hogy délután kettőre kész leszek vele, és akkor még talán lesz is elég fény a fotózáshoz. Ehhez képest másképp alakultak a dolgok: kettőkor a boltba tartottunk mascarpone-ért, és csak három után fogtam neki. Hogy behozzam a hátrányt, kapkodtam. Na meg előzőleg nem olvastam utána a habcsók/Pavlova készítés rejtelmeinek...És hogy egy kicsit magamat is védjem, a pesti sütőm se egy csúcskészülék. Szóval a lapok egy hangyányit megsültek...
Csúnyácska, de egyébként rendben van. Én meg azóta már tudom, hogy 120°C bőven elég lett volna neki.

Forrás: Moje Wypieki

Habcsók torta

4 laphoz:
6 tojás fehérjéje, 1 csipet só, 120 g porcukor, 50 g pörkölt, őrölt mogyoró (nem földi!), 1 tk keményítő, 125 g étcsokoládé

Krém:
250 g mascarpone, 300 ml habtejszín, 2 ek porcukor, 1 vanília kikapart belseje, 1 tk vaníliakivonat, 50 g reszelt étcsokoládé

Díszítés:
Csokoládéforgács

A fehérjéket egy csipet sóval felverjük, majd amikor már majdnem kemény, apránként hozzáadjuk a porcukrot és a keményítőt. Végül az őrölt mogyorót óvatosan beleforgatjuk a tojáshabba. Két tepsire/sütőlemezre lesz szükségünk. Ezeket sütőpapírral kibéleljük, majd 4 darab 18-20 centis kört rajzolunk rájuk. A papírt megfordítjuk, majd a sablon mentén eloszlatjuk a tojáshabot. Előmelegített, 120°C-os (eredetileg 140) sütőben 60-70 percig szárítjuk (nem pedig sütjük...).
A kész lapokat kihűtjük, majd olvasztott étcsokoládéval lekenjük a tetejüket. Amíg a csokoládé egy kicsit dermed elkészítjük a krémet. A habtejszínhez adjuk a vanília kikapart magjait, s robotgéppel felverjük. Hozzáadjuk a porcukrot és a vaníliakivonatot is. Apránként belekanalazzuk a mascarpone-t és a reszelt csokoládét. A krémet 4 részre osztjuk és rákenjük a lapokra. A tetejét csokoládéforgáccsal (vagy tört mogyoróval) díszítjük. Tálalás előtt néhány órára hűtőbe tesszük.

Nincsenek megjegyzések: