2010. október 2., szombat

Csokoládés fügetorta

Talán csak a Daim-os túrótorta előtt voltam ennyire bezsongva. Akkor úgy 2-3 hétbe telt a kiszemelés/ráhangolódás/megvalósítás. Ez az időszak most egy hétre redukálódott, de az izgalom még nagyobb volt. Először is a fügék miatt. Nem szeretem a fügét, legalábbis az aszalt változatot biztosan. Mégis belevágtam, mert K kedvenc "luxus" csokija fügés (és azt már én is bátorkodtam megkóstolni!), illetve szilva is van a sütiben. Ami meg azért jó, ha mégsem jönne be a fügés rész, ott van egy biztos pont, a szilva.
A friss fügék beszerzése nem volt egy egyszerű menet. Kiszemeltem az egyik akciós újságban, 4db 350 Ft. Gondoltam, majd a piacon olcsóbb lesz. Aha...csillagászati áron mérték, darabját. Mindegy, a füge kellett, betáraztam a 4 darabosból. És ezek után mit látok egy másik boltban?! 500 g füge (azaz 10 darab!) 500 Ft. Megvettem. Tele vagyunk fügével :D
És a legizgalmasabb rész (legalábbis nekem) még csak ezután jött! K szervezett nekem egy fotózást! Készült néhány fáziskép is, hát be voltam tojva rendesen :D A sütemény a sok csoki miatt nem lett annyira fotogén, de ettől függetlenül nagyon szép képek lettek!

Hálás köszönet a képekért Dobos Ferinek!


Csokoládés fügetorta

Tészta - 29 cm-es piteformához:
300 g liszt, 120 g hideg vaj, 75 g nádcukor, 3 tojássárgája, 2-3 ek hideg víz, 1 citrom reszelt héja, csipet só + vaj a forma kikenéséhez, 40 g pirított, darált mogyoró
Töltelék:
5-6 szem friss füge, 5-6 szem szilva, 40 g (nálam 50) étcsokoládé, 25 g porcukor, 2 tojás, 2 dl tej.

A lisztet a hideg vajjal elmorzsoljuk. Hozzáadjuk a többi hozzávalót, gombócot gyúrunk belőle, fóliába csomagoljuk és 1-2 órára hűtőbe tesszük.
A piteformát vajjal kikenjük, a pirított mogyoróval megszórjuk. A tésztát belelapogatjuk és amíg a töltelék készül, visszatesszük a hűtőbe. A csokoládét lereszeljük, a gyümölcsöket szeleteljük. A tojásokat alaposan összedolgozzuk a porcukorral, majd tejjel lazítjuk. Végül hozzáadjuk a reszelt csokoládét.


A piteformát körberakjuk a gyümölcsökkel, majd nyakonöntjük a tojásos-csokis keverékkel. Előmelegített sütőben, 180°C-on kb. 50 percig sütjük.

A képre kattintva egy galériában megtekinthetőek a képek.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Tetszik! Jók vagytok így együtt!

Zsóka írta...

Szuper képek!:)
Jól összehoztátok!
Innen szemezgetek a hétégi sütikhez... :D
Zsókamóka

Gomba írta...

Köszi :))