2011. január 10., hétfő

Medvehagymás-juhtúrós pogácsa

Tegnap egyáltalán nem terveztem sütést, mégis könnyen ráálltam, mert már nekem is hiányzott egy kis sós a sok édes után. A juhtúró adott volt (pont tegnap vettünk "közeli lejáratúként"), a medvehagymát meg csak úgy mellécsaptam. Szerintem nem volt rossz gondolat :)

Forrás: Ottis főz


Medvehagymás-juhtúrós pogácsa

500 g liszt, 100 g vaj, 150 g juhtúró, 2 dl tej, 1 dl tejföl, 30 g élesztő, 2-3 ek szárított, morzsolt medvehagyma, 2 tojás sárgája, 1 csapott ek só, 1 kk nádcukor
+ egy tojás a kenéshez, reszelt sajt

Az élesztőt langyos cukros tejben felfuttatjuk. Közben a többi hozzávalót egy nagy tálba kimérjük (a juhtúrót érdemes nagyobb darabokra szétszedni). Robotgéppel lágy tésztát dagasztunk, majd egy-másfél óráig meleg helyen kelesztjük. Lisztezett deszkán kinyújtjuk, késsel bevagdossuk, kiszaggatjuk. A tojással lekenjük, majd sajttal (vagy pl. szezámmaggal) megszórjuk. 190°C-on 20-25 percig sütjük.

Nincsenek megjegyzések: