2011. január 29., szombat

Mogyoróvajas cookies

Az utóbbi két hétben eléggé lefoglalt a vanília-ügy, de ma végre beizzítottam a sütőt :) 
Ezekre a kis helyes kekszekre esett a választásom. Nem bántam meg, mert egyszerű,  finom és gyorsan kész van! 
Bátran ajánlom azoknak, akik még csak most barátkoznak a mogyoróvajjal. Önmagában számomra ehetetlen, nem is értem, mit szeretnek rajta az amerikaiak, de süteményben, édesen nagyon kellemes íze van!

Forrás: Moje Wypieki


Mogyoróvajas cookies

200 g mogyoróvaj, 180 g liszt, 150 g nádcukor, 150-200 g csokilencse, 60 g puha vaj, 2 tojás, 1 tk vanília kivonat, 1 tk szódabikarbóna 

A lisztet, a szódabikarbónát és a csokilencsét egy tálban összekeverjük. Egy másik tálba kimérjük a mogyoróvajat, a cukrot és a vajat. Robotgéppel összedolgozzuk. Hozzáadjuk a vaníliakivonatot és egyenként a tojásokat. Addig keverjük, míg egynemű masszát nem kapunk. Ezután 2-3 részletben beledolgozzuk a szárazanyagokat is.
A masszából enyhén lisztezett kézzel (vagy fagyis kanál segítségével) diónyi gombócokat formázunk. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük, de a gombócok között hagyjunk kb. 3 cm helyet! Egy pohárral kicsit lelapogatjuk. 180°C-on 13-15 percig sütjük, majd rácsra téve hűtjük.

5 megjegyzés:

Mézeskalács írta...

A leges legjobbkor jött ez a recept. Éppen ma nézegettem a hűtőben a bontott mogyoróvajas üveget, hogy meg kellene már csinálni. Most már meg van a méltó helye:) Köszi

Gomba írta...

Akkor hajrá ;)

Mézeskalács írta...

Megsütöttem, nagyon nagyon finom lett. A sültebb részeinek teljesen olyan íze van, mint a mogyorós csóknak. Egyszóval nagyon bejött!

Gomba írta...

Örülök neki! Blogodon fent lesz? Kíváncsi vagyok a tiedre is :)

Mézeskalács írta...

Igen, szerintem felteszem, mert tényleg nagyon finom keksz.