2011. április 27., szerda

Medvehagymás juhtúróval töltött briós

Megígértem a családnak, hogy húsvét hétfőre, a kirándulásra sütök egy kis sós brióst. Vasárnap este begyúrtam, formáztam, reggel pedig frissen kisütöttem. Azért máskor is eltudnám viselni a friss házi péksütit. :)
A tölteléket az otthon fellelhető maradékokból kutyultam ki, de készíthetjük bármilyen krémesebb töltelékkel is. A lényeg, hogy egy kicsit erőteljesebb ízű legyen "nyersen", mert sülés közben mérséklődnek az ízek. 
Először megkíséreltem leírni a formázás menetét, de csak belebonyolódtam... Így hát beszéljenek inkább a képek.

A Kiskegyed Konyhája áprilisi számában egy másik töltött briósomat is megtaláljátok. 



Medvehagymás juhtúróval töltött briós - 8 db

500 g fehér liszt, 100 g rétesliszt, 50 g olvasztott kókuszzsír (vaj), 3 dl tej, 25 g élesztő, 1 tojás, 2 ek tejföl, 2 kk só, 1 csipet nádcukor
+1 tojás a kenéshez, szezámmag

Töltelék:
~100 g juhtúró, 4-5 ek tejföl, 5-6 szelet sonka, apróra vágott medvehagyma

A tésztához langyos-cukros tejben felfuttatjuk az élesztőt. A többi hozzávalót, az olvasztott kókuszzsír/vaj kivételével, egy keverőtálba mérjük. Hozzáadjuk a felfutott élesztőt, majd dagasztani kezdjük. Amikor kezd összeállni a tészta, hozzácsurgatjuk a zsiradékot is. Egy órán át kelesztjük.
A juhtúrót a tejföllel kikeverjük, majd hozzáadjuk az apróra vágott medvehagymát, sonkát.
A megkelt tésztát átgyúrjuk, majd 16 egyenlő részre osztjuk. Két kis cipót kinyújtunk, egy-egy teáskanálnyi töltelékkel betöltjük, majd brióssá formázzuk. A többivel hasonlóképpen járunk el. Tojással lekenjük, szezámmaggal megszórjuk, 20 percig kelesztjük. Előmelegített, 180°C-os sütőben, kb. 30 percig sütjük.

Nincsenek megjegyzések: