2011. április 22., péntek

Vanília fagylalt

Egy-egy vaníliaszortírozás alkalmával érdemes lenne lefotózni a gumikesztyűt, amivel a vaníliákat csomagolom. Szinte fekete a sok magtól :) Ilyenkor mindig sajnálom kidobni, mert abból a mennyiségből egy jó nagy adag pudingot vagy fagyit lehetne készíteni. Szóval innen jött az ötlet. Csupán csak egyetlen bökkenő van: nincs fagyigépünk. Sebaj, szerdánként ráérek, majd én kavargatom. Dél körül készítettem el, az elején még lelkesen kevergettem, de a nap vége felé éreztem, hogy nem lesz az igazi. Míg nekem fél napomba került, egy fagyigép ehhez képest nevetségesen hamar végezne vele. Arról nem is beszélve, hogy sokkal krémesebb is lenne a végeredmény. Szóval, jó-jó, de még nem az igazi.



Vanília fagylalt - kb. 1 literhez

550 ml tej, 200 ml tejszín, 150 g nádcukor, 6 sárgája, 1 nagy rúd vanília

A cukrot és 300 ml tejet egy kis lábasba kimérjük, majd hozzáadjuk a vanília kikapart magjait és a felhasított hüvelyt is. Kevergetés mellett felforraljuk. Ezután egy másik tálba n csomómentesre keverjük a tojások sárgáit a tejszínnel és a maradék tejjel. Óvatosan belecsurgatjuk a felforralt cukros-tejet (a vaníliahüvelyt előtte kivesszük belőle), vigyázva, hogy a meleg tej ne csapja ki a tojást. Jól elkeverjük, majd ha kihűlt egy dobozba/fagyigépbe öntjük. Amennyiben nincs fagylaltgépünk fél-egy óránként botmixerrel keverjük át. Minél többször.

2 megjegyzés:

Csiperke írta...

Nagyon szépen köszönjük a vaníliát, és az önzetlenségeteket, hogy ilyen olcsón, jó minőségű vaníliához juttattatok bennünket!
nem győzök elég hálás lenni érte!
Farkas Erika

Gomba írta...

Nagyon szívesen! :)