2011. június 18., szombat

Sós karamell fagyi

Régóta kíváncsi voltam milyen is lehet a sós karamell fagyi. Első hallásra/olvasásra bizarr, annyira, hogy K hallani se akart róla. Azzal érvelt, hogy az a (sós) mogyoróvajas bonbon is szörnyű volt, amit én erőltettem.
Igazából nem lett volna rossz az elképzelés, csak túlságosan domináns volt a töltelék.
De én vállaltam a kockázatot (ha kell megeszem egyedül) és megcsináltam. És nagyon-nagyon finom! Még K-nak is ízlik. Bár rögtön hozzátette, hogy ő bizony érzi benne a sót. Én meg biztos vagyok benne, hogy ha nem tudná, hogy sós, ezer százalék, hogy nem tűnne fel neki...
Kicsit időigényes az elkészítése, de tényleg megéri elpiszmogni vele, mert isteni!

Forrás: Sajtkukac



Sós karamell fagyi

Fagyialap:
300 ml tej, 150 ml tejszín, 180 g nádcukor, 3 sárgája, 35 g vaj, egy csapott kk só, 2 tk vaníliakivonat
Karamelltöret:
60 g cukor, csipet só

Először elkészítjük a karamelltöretnek valót. A cukrot egy kis lábosban felolvasztjuk, amikor már majdnem kész, megsózzuk. Olajozott sütőpapírra kenjük, majd ha megdermedt, sodrófával összetörjük. Félretesszük.
A fagyialaphoz a nádcukrot megolvasztjuk, amikor elkezd karamellizálódni, félrehúzzuk a lábast. Folyamatos kevergetés mellett hozzáadjuk a sót és a vajat. Újra visszatesszük a tűzre, majd hozzáöntjük a tejet és a tejszínt is. A karamell ekkor összeugrik és megkeményedik, de szépen vissza fog olvadni. Egészen addig főzzük, amíg a karamell felolvad. Egy tálban a tojások sárgájáit a vaníliakivonattal lazán felverjük. A meleg karamelles tejből egy keveset átmerünk a tojáshoz, majd az egészet beleöntjük a tejes alapba. Kitartó kevergetés mellett besűrítjük (kb. 10 perc), majd kihűtjük. A fagyigéppel kikevertetjük, majd a karamelltörettel rétegezve dobozba tesszük és berakjuk a fagyasztóba.  

Nincsenek megjegyzések: