2011. július 5., kedd

Mini kardamomos-kakaós és fahéjas csigák

Úgy megkívántam a kakaós csigát, vacsorára sütöttem is egy adagot. De hogy egy kis csavar is legyen a dologban, a tésztát tejszínnel és házi vaníliás cukorral készítettem, a kakaós tölteléket pedig egy kevés kardamommal ízesítettem. Nádcukorral édesítettem, de ti ne tegyétek! Túl nagy a kristályok mérete és borzasztó nehezen olvad. Emiatt egy pöttyet túlsültek...




Mini kardamomos-kakaós és fahéjas csigák

500 g liszt, 250 ml tejszín, 3 ek házi vaníliás nádcukor, 1 tojás + 1 sárgája, 25 g élesztő, csipet só, 70 g olvasztott vaj

Kakaós töltelék - a tészta kétharmadához
3 púpos ek holland kakaópor, 2 tk őrölt kardamom, 5 púpos ek (por)cukor + olvasztott vaj
Fahéjas - a tészta egyharmadához
2 púpos ek őrölt fahéj, 3 púpos ek (por)cukor + olvasztott vaj

A tejszínt egy csipet cukorral megmelegítjük, belemorzsoljuk az élesztőt. A többi hozzávalót (a vaj kivételével!) egy nagy tálba kimérjük, majd hozzáadjuk a felfutott élesztőt és összegyúrjuk. Amikor kezd összeállni, apránként hozzácsurgatjuk az olvasztott vajat. Egy órát kelesztjük.
A megkelt tésztát átgyúrjuk, majd enyhén lisztezett deszkán vékonyra nyújtjuk. Olvasztott vajjal megkenjük és megszórjuk a száraztöltelékkel. Felcsavarjuk és ujjnyi vastag szeleteket vágunk belőle. A csigák végét aláhajtjuk, tenyerünkkel egy kicsit meglapítjuk, 10-15 percig pihentetjük. Előmelegített 180°C-os sütőben kisütjük.

Nincsenek megjegyzések: