2011. augusztus 28., vasárnap

Gyömbéres körtesörbet

Mikor pénteken hazaérkeztünk a nyaralásból, 33 fok várt minket a lakásban... Gyorsan helyet csináltam a fagyigép tartályának a fagyasztóban. :) Szombaton a hűtőnk még meglehetősen üres volt, így abból kellett gazdálkodnom ami volt. Tejszínem egyáltalán nem, így sörbet készült.
A fagyi, hát hogy is mondjam, kicsit megosztóra sikeredett. Személy szerint nagyon szeretem a fűszeres ételeket, süteményeket, de most valahogy túl sok volt a gyömbér íze. Pedig nem is raktam bele sokat. Talán egy tejszínes változatban harmonikusabb lenne, nem tudom. Mindenesetre bánjatok óvatosabban a gyömbérrel :)




Gyömbéres körtesörbet

4-5 db körte, 150 g nádcukor, 300 ml víz, fél citrom leve, 1 csapott tk őrölt gyömbér

Először a vízből és a cukorból szirupot főzünk. Forrás után 15-20 percig főzzük, majd kihűtjük. A körtéket meghámozzuk, a citrom levével meglocsoljuk, majd pürésítjük. Hozzákeverjük az őrölt gyömbért és a kihűlt cukorszirupot. Hűtőben jól lehűtjük a fagyialapot. Végül a fagyigép gondjaira bízzuk.

1 megjegyzés:

Petra írta...

A fotó ismét gyönyörű. A gyömbér valóban nagyon erőteljes ízű fűszer, én is jártam már vele hasonlóan. :)))