2011. október 26., szerda

Finn fahéjas csiga

Egy ideje próbálok odafigyelni magamra, legfőképpen arra, hogy mit eszem. Mert hát, észrevétlenül, de felszaladt 1-2 plusz kiló...Attól, hogy én nem nassolok, K még igényli. Ezért időnként készül ez-az, amit igyekszek egy kicsit átalakítani, hogy az nekem is jó legyen. (Mindamellett persze, hogy kevesebbet eszek belőle, mint úgy általában) 
Szóval tegnap délután egy éhes száj (K) jelezte sütemény iránti igényét. Az aranygaluskáról le tudtam beszélni, helyette egy új fajta csigát kapott. Az inspiráció innen jött. A megvalósítás természetesen diétás :)

Ja és még valami, csak mert megígértem. A képet jól nézzétek meg, mert most én csináltam. Tudniillik, K szokott fotózni. De most átestem egy gyorstalpalón, hogy "vészhelyzet" esetén tudjam használni a gépet. Majd igyekszem :P


Finn fahéjas csiga

Tészta:
400 g liszt, 100 g teljes kiőrlésű liszt, 250 ml langyos tej, 90 g olvasztott vaj, 75 g nádcukor, 20 g élesztő (vagy 7 g szárított), 1 tojás sárgája, 1 tk őrölt kardamom
Töltelék:
40 g puha vaj, 2 ek fahéj, 75 g nádcukor, 1 tk őrölt kardamom

Enyhén cukros, langyos tejben felfuttatjuk az élesztőt. A száraz anyagokat egy tálba mérjük, hozzáadjuk a sárgáját és az olvadt vajat, végül a felfutott élesztőt is. Egynemű tésztává gyúrjuk és meleg helyen egy órát kelesztjük. Amíg a tészta pihen elkészítjük a tölteléket: a fahéjat a nádcukorral összekeverjük, kardamommal ízesítjük.
A megkelt tésztát átgyúrjuk és két részre osztjuk. Az egyik felét lisztezett deszkán vékony téglalappá nyújtjuk. A vaj felével a tészta felületét megkenjük és a fahéjas töltelékkel megszórjuk. Hosszabbik oldalánál feltekerjük majd a tekercset ferdén vágva felszeleteljük. (A kapott tésztadarabok felülnézetből így egy-egy trapéznak felelnek meg) A tészta másik felével hasonlóan járunk el.
A "csigákat" tíz percig kelesztjük, majd előmelegített, 200°C-os sütőben 15 perc alatt megsütjük.

6 megjegyzés:

Andrea írta...

Nagyon finom lehet, és csodás a fotó is ;-).

Tündérkonyha írta...

Nagyon guszták lettek, Így én is szívesen diétáznék. Nem lehet nálad kosztra befizetni? :D :D

Gomba írta...

Köszönöm :)

Tündi, jó ha tudod nem csak sütiből áll a diétám :D

Csilla írta...

A fotó klassz lett,a süti még klasszabb. :)

Gomba írta...

Köszi ;)

Adél (Afraa) írta...

Gyönyörű, ínycsiklandozó..és gratulálok, mert a fotó is csodás :)