2011. október 10., hétfő

Pizzás és pesto-s csigák

Hétvégén kaptam egy kisebb csokor fűszernövényt. Úgy örültem neki, mintha virágot kaptam volna :) Hiába szeretném, nálunk sajnos nem maradnak meg a cserepes fűszernövények, más opció meg nem nagyon van itt a tizediken...
Szóval most, hogy van friss oregánóm, bazsalikomom (lila is! :) ) először bolognait terveztem ebédre. Végül csiga lett belőle :)



Pizzás és pesto-s csigák

Tészta:
400 g fehér liszt, 100 g teljes kiőrlésű liszt, 200 ml langyos tej, 150 ml langyos víz, 2 ek olívaolaj, 2 tk só, 7 g szárított élesztő, csipet nádcukor, 1-1 kis csokor friss bazsalikom, oregánó
Paradicsomos töltelék:
kb. 200 ml sűrített paradicsom, 2 gerezd fokhagyma, bazsalikom, oregánó, rozmaring, só bors, 1 tk liszt +sonka, hagyma, mozzarella, reszelt sajt
Pesto-s töltelék:
kb. 100 g pesto +sonka, hagyma, mozzarella, reszelt sajt

Az élesztőt langyos cukros tejben felfuttatjuk. A többi hozzávalót egy nagy tálba kimérünk, majd hozzáadjuk az élesztőt is. (Szárított élesztőt nem fontos felfuttatni, de én felszoktam...megszokás) A tésztát bedagasztjuk, ha szükséges egy kevés liszttel átgyúrjuk. Meleg helyen egy órát kelesztjük.
A megkelt tésztát lisztezett deszkán átgyúrjuk, majd kettévágjuk. A tésztát vékonyra nyújtjuk (téglalap alakban), majd lekenjük a pesto-val. Eloszlatjuk a tölteléket (sonka, hagyma, mozzarella), majd hosszabbik végénél fogva feltekerjük. Éles késsel kétujjnyi vastag csigákra felvágjuk. Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük, tenyerünkkel egy kicsit ellapítjuk és reszelt sajttal megszórjuk. 
A tészta másik felét paradicsomszósszal kenjük le és hasonló módon járjunk el. (Előzőleg a sűrített paradicsomot liszttel alacsony lángon besűrítettük, fűszerekkel ízesítettük)
A csigákat előmelegített, 200°C-os sütőben kb. 20 perc alatt megsütjük.

Nincsenek megjegyzések: