2012. február 25., szombat

Céklás keksz

Mostanában nagyon rákattantam a céklára, de vissza kell fognom magam, mert csak én lelkesedem érte ennyire :P Azért titokban mindig hazakerül egy kisebb adag. :)
Tegnap este netezés közben bevillant valami: céklás keksz. Rákerestem és tényleg létezik! (Bár nincs túl sok találat) Általában akkor szoktam sütögetni, amikor pihenős vagyok, de most csak ezen járt az agyam. Szóval nem volt mese, sütni kellett :)
K szeme csak úgy kerekedett, amikor meglátta, de szerintem olyan szépek! 
És nem, egyáltalán nincs céklaíze ;)


Céklás keksz - 17 darabhoz

175 g liszt (a fele teljes kiőrlésű liszt), 85 g céklapüré (2 pici céklából), 75 g nádcukor, 50 g olvasztott vaj, 1 tojás, csipet só, 1 tk vaníliakivonat, 1 tk sütőpor, 50 g csokilencse

A céklákat kb. 20 percig főzzük, majd meghámozzuk és pürésítjük. 
A nádcukrot a vaníliakivonattal, a csipet sóval és a tojással kihabosítjuk. Hozzácsurgatjuk az olvasztott vajat, majd belekeverjük a céklapürét. Végül hozzákeverjük a lisztet, a csokilencsét és a sütőport is. Enyhén lisztes kézzel gombócokat formázunk a masszából, majd sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk a kekszeket. Egy kissé lelapítjuk, majd 180°C-on 10-12 percig sütjük.

1 megjegyzés:

Csilla írta...

Dejó, nagyon tetszik!! :) Már én is színeztem céklalével sütit, fagyit, de nem éreztük rajta mi sem. :)))