2012. február 29., szerda

Elefántszem

Sosem voltam édesszájú, igazából most sem vagyok az. De azért van egy-két kedvenc. És ez nagyon az :) Régebben minden családi összejövetelen ott volt süteményes tálon, aztán szép lassan átvette más a helyét...
Nemrég otthon voltam, kaptam az alkalmon és elkértem a receptet mamámtól. Egy picit csiszolgattam rajta és ma elkészítettem. Hú, nagyon jó lett! ;)


Ui: nekem sajna nincs gáztepsim, mert az előző lakó lenyúlta. Abban pedig jobb lett sütni a piskótát, szebben lehetett volna feltekerni. Gáztepsihez 6 tojásból süssük a piskótát, a krémet pedig 15 dkg dióból készítsük el. (A többi hozzávaló arányát pedig szépen kiszámoljuk :))

Elefántszem

Piskóta ~24x28-as tepsihez:
4 tojás szétválasztva, 80 g nádcukor, 80 g liszt, 15 g kakaópor
Diós krém:
2 dl tej, 2 púpos ek liszt, 10 dkg darált dió, 60 g nádcukor, 1 rúd vanília, 100 g puha vaj 
+ 2-3 vékonyabb banán
+ ~200 g csokoládé (fele ét - fele tej), olaj

A diót száraz serpenyőben megpirítjuk, majd ledaráljuk. A tejet felfőzzük a cukorral, liszttel és a dióval, s a vanília kikapart magjaival ízesítjük. Folyamatos kevergetés mellett, jól besűrítjük. Miután kihűlt a puha vajjal kihabosítjuk. 
Elkészítjük a piskótát is. A tojásfehérjét verni kezdjük. Amikor kezd habosodni, hozzáadjuk a nádcukrot is. Kemény habot verünk belőle. Majd óvatosan belekeverjük a sárgáját is. Végül hozzáforgatjuk a kakaóport és a lisztet. Egyenletesen elkenjük egy sütőpapírral bélelt tepsibe, majd 180°C-on kb. 10 perc alatt vékony lapot sütünk belőle. Még melegen feltekerjük.
Amikor a piskóta kihűlt, rákenjük a diós krémet. Az egyik hosszabbik oldala mentén kirakjuk banánnal (a banánok végeit vágjuk le!) majd óvatosan feltekerjük. Hűtőbe tesszük dermedni.
Végül gőzfürdő felett megolvasztjuk a csokoládét és olajjal hígítjuk. A süteményt rácsra tesszük, alá pedig sütőpapírt vagy egy tálcát, így a lecsurgó csokoládét könnyen összegyűjthetjük, s később újra felhasználhatjuk. A csokoládéval meglocsoljuk a sütemény tetejét, az oldalán pedig szépen végig fog csurogni, egyenletesen befedve azt. Miután a csokoládé megkötött, forró vizes késsel szeleteljük.

2 megjegyzés:

marisz57 írta...

Tetszik nekem ez a süti, egyszer én is elkészítem!

Gomba írta...

Örülök, hogy tetszik! Remélem nektek is ízleni fog ;)