2012. április 11., szerda

Kakaós Digestive keksz - házilag

Ettetek már ilyen kakaós kekszet? Nagyon finom, de elég drága. Na a lényeg, hogy ma akaratlanul is, de sikerült egy hasonlót összedobnom. És a legjobb az egészben, hogy a többi keksszel ellentétben még robotgép sem kell hozzá és tényleg öt perc a tészta összeállítása. Na meg laktató és finom, de minek ragozzam. :)
Az egyszerűség kedvéért kakaós Digestive keksznek kereszteltem el, de ha jobban tetszik lehet simán csak zabkeksz is.


Kakaós Digestive keksz  ~22 darab

100 g finomított zabpehely, 100 g méz, 100 g fehér liszt, 50 g teljes kiőrlésű liszt, 70 g olvasztott vaj, 30 g holland kakaópor, 1 tojás sárgája, fél kk szódabikarbóna, csipet só, 50 g csokilencse, 50 g apróra vágott aszalt barack

A szárazanyagokat egy tálban jól összekeverjük, majd hozzáadjuk a mézet, az olvasztott vajat és az enyhén felvert sárgáját. Kézzel jól összegyúrjuk. Hengert formálunk belőle és fóliába csomagoljuk. Ha nagyon száraznak érezzük a masszát, nedves kézzel könnyebben boldogulunk! 15-20 percre rakjuk fagyasztóba, majd szeleteljük fel. Előmelegített, 180°C-os sütőben 12-15 percig sütjük.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!
Biztos, hogy jó a recept? Nekem nem állt össze még plusz 5 dkg vaj hozzáadásával sem. Morzsálódik, valahogy nem az igazi :(

Gomba írta...

Hát, látod a képen a végeredményt.
Nekem is morzsálódós volt, de azért összeállt és szeletelni is tudtam. (Igaz kézzel egy kicsit csinosítottam rajta)