2012. április 26., csütörtök

Medvehagymás rozspogácsa

Munka után beszaladtam joghurtért a piacra. Aztán megakadt a szemem a medvehagymán. Igazából engem sose hozott annyira lázba, de jött az isteni szikra: pogácsát sütök. Na jó, annyira nem is volt isteni, K panaszkodott a minap, hogy teljesen kivan éhezve. Pogácsára, sütire, mindegy mire, csak süssek már valamit. Amúgy pogit sütni nem nagyon szoktam, mert erre még valahogy nem éreztem rá, de már mindenképp javuló tendenciát mutatok! :)
Már begyúrtam a tésztát, pihentettem javában, amikor is feltűnt, hogy nem igazán akar kelni...Aztán rájöttem...Rossz lisztesdobozt fogtam meg és teljes kiőrlésű liszt helyett rozslisztet használtam...Bosszankodtam egy kicsit, de úgy voltam vele, hogy egye fene, megesszük cipőtalpként is.
A rozsliszt ellenére nagyon jó lett a tésztája, egyáltalán nem kemény és nincs kellemetlen utóíze sem. Finom lett, na :) 

Képi segítség a hajtogatáshoz: ITT


 
Medvehagymás rozspogácsa

250 g fehér liszt, 250 g rozsliszt, 250 g puha vaj, 150 g tejföl, 1 tojás, 2 ek burgonyapehely, 1 ek só, 50 ml tej, 25 g élesztő, csipet cukor
+ egy csokor medvehagyma apróra vágva, tojás, szezámmag

A cukros tejet megmelegítjük, belemorzsoljuk az élesztőt. A többi hozzávalót egy nagy keverőtálba mérjük, majd a felfuttatott élesztőt is hozzáadjuk és egynemű tésztává dagasztjuk. Lefedve fél órát pihenni hagyjuk.
A pihentetett tésztát lisztezett deszkán átgyúrjuk, majd kb. fél cm vastagságúra kinyújtjuk. A tészta tetejét az ujjainkkal felborzoljuk ("felkarmoljuk") és elegyengetjük rajta az apróra vágott medvehagymát. Szimplán meghajtjuk, majd újra kinyújtjuk és duplán is meghajtjuk. 10-15 percet pihentetjük és újból megismételjük a hajtásokat. Fontos, hogy minden hajtás előtt borzoljuk fel a tésztát, különben sülés közben elcsúsznak a rétegek és csúnya lesz!
Az utolsó hajtás után ujjnyi vastagúra nyújtjuk, a tetejét tojással lekenjük és szezámmaggal megszórjuk. Tetszés szerint pogácsaszúróval kiszaggatjuk vagy kockákra vágjuk. Sütés előtt még 10-15 percig hagyjuk pihenni, majd 200°C-on 15-17 perc alatt megsütjük.

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Nagyon guszták :)