2012. május 7., hétfő

Kakaós csiga - teljes kiőrlésű blundel tésztából

Régóta érlelődött bennem a dolog, mármint hogy blundeles kakaós csigát süssek. Valahogy mindig lusta voltam hozzá. De hála a mai esős napnak, megint eszembe jutott. És most nem volt mese, már neki is láttam blundelt gyúrni. Persze a fehér lisztem elfogyott (miért is ne...), teljes kiőrlésűvel pótoltam. Csak azt sajnálom, hogy egy adagot hajtottam (nem mintha tudtam volna többet, fehér liszt híján). Szuper lett! Az eddigi legjobb csigám, pedig azért sütöttem már párat! ;)

A hajtogatástól, pihentetéstől ne féljetek! Nem olyan hosszadalmas és bonyolult, mint amilyennek első olvasatra tűnik. Én pl. imádok tésztát hajtogatni. Nem tudom miért, de tényleg szeretem csinálni, és ez a pár mozdulat csodát művel a tésztával. :)

Képi segítség a hajtogatáshoz.


Kakaós csiga - teljes kiőrlésű blundel tésztából

~600 g teljes kiőrlésű blundelhez:
Vajas rész:
135 g vaj, 25 g fehérliszt
Előtészta:
75 g fehérliszt, 150 teljes kiőrlésű liszt, 125 ml langyos tej, 15 g vaj, 25 g porcukor, 10 g élesztő, csipet só

Töltelék:
4 púpos ek holland kakaó, 3,5 ek nádcukor porrá örölve + egy ek olvasztott vaj

A vajas részhez robotgéppel összedolgozzuk a vajat és lisztet. Téglatestet formázunk belőle és legalább fél órára hűtőbe tesszük.
Az előtésztához a tejet egy kicsit megmelegítjük és belemorzsoljuk az élesztőt. Nem kell felfuttatni, elég csak az ujjunkkal egy kicsit feloldani. Egy nagy tálba kimérjük a többi hozzávalót, majd hozzáadjuk az élesztőt. Robotgéppel jól összedolgozzuk. A tészta tetejét bevagdossuk, konyharuhával letakarjuk és egy órán át kelesztjük. A pihentetés után négy fület húzunk az előtésztának és a közepébe tesszük a vajas részt. Becsomagoljuk és pár percet pihenni hagyjuk. A tésztát kinyújtjuk, majd nekilátunk a szimpla hajtásnak. Fontos, hogy a tésztáról minden hajtás előtt söpörjük le a lisztet! Újból kinyújtjuk s duplán hajtogatjuk. Nedves konyharuhával letakarjuk és legalább 30 percig a hűtőben pihentetjük. Végül újra meghajtjuk szimplán és duplán is. Felhasználás előtt 20-30 percet pihentetjük.
Lisztezett deszkán vékonyra nyújtjuk, lekenjük az olvasztott vajjal és eloszlatjuk rajta a kakaó és nádcukor keverékét. Feltekerjük, ujjnyi szeleteket vágunk belőle. Papírral bélelt tepsire pakoljuk. (Én szeretem a tekercs végét aláhajtani, majd egy kicsit lelapítani, így szép kerek lesz a csiga) Sütés előtt 15 percet pihentetjük, majd forró, 225°C-os sütőben kb. 12 perc alatt megsütjük.

4 megjegyzés:

Erika írta...

Szépek a csigák! Eddig nem is nagyon tudtam mi az a blundel tészta...:)A napokban csináltam élesztő nélküli csigákat, de nem lettek finomak úgy (sütőporos változat).

Névtelen írta...

Szia!

Nem tudod, hogy kakaós blundel receptet hol találok a neten (vmelyik blogon olvastam, de már nem találom)? Nagyon szeretnék kipróbálni olyan receptet, amiben a tészta is csokis. Köszi!Kata

Gomba írta...

Nem találkoztam még ezzel a változattal, de van ötletem, hogy én hogyan csinálnám. Az előtészta liszt mennyiségének 10%-át lecserélném holland kakaóra. Szerintem többel nem érdemes, mert a jó minőségű kakaó így is szépen megszínezi a tésztát. És ekkora mennyiség még nem igényli a cukor mennyiségének a megnövelését sem. Szerintem. Aztán lehet, nincs igazam :)

Névtelen írta...

Köszi a tippet! Ki fogom próbálni!