2012. augusztus 23., csütörtök

Barna sörös brownie

Még július volt, amikor vettem egy doboz Guiness sört, azzal a céllal, hogy majd én abból brownie-t sütök. Nos, egy jó hónapot érleltem a kamrapolcon :)
Átnyálaztam néhány receptet, végül szokás szerint mentem a saját fejem után... Emiatt aztán van rajta némi csiszolni való, de igyekeztem az általam megsütött verziót itt-ott javítva leírni.
Nálam kicsit sok lett a kakaópor, a cukor meg egy hangyányit kevés, így aztán igazán barna lett, mondhatni fekete :) 


Barna sörös brownie - 27x18,5 cm-es tepsihez/sütőkerethez

300 ml barna sör (pl. Guiness),150 g étcsoki, 150 g liszt (nálam a fele teljes kiőrlésű volt), 125 g nádcukor, 60 g holland kakaópor, 60 g vaj, 2 tojás, 2 tk vaníliakivonat, csipet só, csipet sütőpor

A sört kb. 10 percig közepes lángon felfőzzük. Fél szemmel figyeljünk rá, mert kifuthat! Ezután kihűtjük.
A csokoládét és a vajat felolvasztjuk, majd ezt is félretesszük hűlni. A tojásokat a vaníliakivonattal és a cukorral kihabosítjuk, majd hozzákeverjük a csokoládés keveréket. Miután jól elkevertük, apránként hozzáöntjük a kihűlt sört is.
A szárazanyagokat egy tálba mérjük és alaposan összekeverjük. Ehhez öntjük hozzá a tojásos keveréket, ügyelve arra, hogy csomómentes masszát kapjunk. A brownie tésztáját sütőpapírral bélelt tepsibe/sütőkeretbe öntjük és 190°C-on 20 percig sütjük. Figyeljünk rá, ne süssük túl!

Nincsenek megjegyzések: