2012. szeptember 24., hétfő

Túrós batyu - teljes kiőrlésű blundelből

Nem győzöm elégszer mondani, hogy milyen jó dolog a házi leveles/vajas tészta. Ezért aztán mindig van a fagyasztómban egy-két adag. Ha ennénk valami sütit, vagy kéne valami vacsorára, csak előkapom és kb. nulla munkával, gyorsan letudom a dolgot.
Mostanában viszont egyáltalán nem ettünk ilyesmit, nem tudom meddig áll el, mindenesetre lassan fel kell használni a készletet. (Ez az adag konkrétan két hónapja készült, ennyit biztosan kibír) 
A tésztát már rég kivettem, nagyjából ki is olvadt, amikor ráeszméltem, hogy anyáéknál van a nyújtófám :D Amikor az esküvői torta készült hazalomoltam egy csomó mindent, de ott is hagytam, mert októberben még egy lesz hasonló projektem. 
No sebaj, találtam egy doboz sört, alufóliába becsomagoltam és elég kényelmetlenül, de kinyújtottam a tésztát! :)
Mivel a blundel teljes kiőrlésű liszttel készült, nyilván nem olyan szép leveles, levegős mint a fehér lisztes változata, de legalább nincs tőle olyan nagy lelkiismeretfurdalásom :D


Túrós batyu -  teljes kiőrlésű blundelből - 6 darab


Túrótöltelék:
250 g túró, 50 g nádcukor, 35 g búzadara, egy tojás sárgája, egy kisebb rúd vanília magjai, reszelt citromhéj és pár csepp citromlé

A túrótölteléket egy tálban kikeverjük.
A blundel tésztát enyhén lisztezett felületen kb. fél cm vastagságúra nyújtjuk, majd hat, egyforma méretű négyzetet vágunk belőle. Mindegyik közepére teszünk egy-egy evőkanálnyi túrótölteléket, majd becsomagoljuk a batyukat. 
Sütőpapírral bélelt tepsire átpakoljuk és 15-20 percig pihentetjük. Forró, 225°C-os sütőben kezdjük sütni, majd amikor a tészta kérget kap, 190-200°C-ra csökkentjük a hőfokot. (Kb. 10 perc után kell a hőfokot levenni és további 10-15 percig sütni)
 

Nincsenek megjegyzések: