2013. június 12., szerda

Epres-túrós brownie torta

Az a helyzet, hogy már megint egy évvel öregebb lettem. De most már valahogy félelmetesen soknak hangzik: 25 éves lettem. :)
Mivel anyáék megejtettek szombaton egy villámlátogatást, aznap reggel gyorsan összedobtam egy "tortát". Túrósat, epreset, brownie-sat. Erre mit hoznak anyáék? Epres-túrós paleo tortát. Mert most ez a legújabb "őrület" otthon. Éééés az apukám sütötte :)
Szóval hiába volt a két torta majdnem ugyanolyan, mégis tök más volt! De mindkettő nagyon finom :)
Szeletkép nincs, ez is csak rohanásban készült. 



Epres-túrós brownie torta - 8  szelet

Brownie:
85 g nádcukor, 70 g étcsoki, 65 g puha vaj, 35 g liszt, 1 ek kakaópor, 1 tojás
Túrós rész: 
250 g túró, kb. 100 ml habtejszín, 3-4 ek natúr joghurt, 3-4 ek porcukor/xilit, ízlés szerint citromlé, vanília, löttyintésnyi zselatin*
+friss eper

A brownie-hoz a vajat a nádcukorral kihabosítjuk, majd hozzákeverjük a tojást is. A csokit megolvasztjuk és apránként a tojásos masszához csurgatjuk. Végül elkeverjük benne a szárazanyagokat. 16-18 cm-es tortakarikába öntjük és előmelegített, 180°C-os sütőben 20-25 perc alatt megsütjük. Kihűtjük.

A túrós részhez a túrót összetörjük és a joghurttal lazítjuk. Ízlés szerint édesítjük, ízesítjük, a felvert tejszínhabbal lazítjuk. Végül egy kevés zselatinnal megfogjuk. (Érdemes instant zselatint használni, az a legegyszerűbb, főleg ilyen kis mennyiségnél. Kb. 5-10 g instant zselatin kell, de a csomagoláson úgyis rajta lesz az arány. Nekem most nem volt csak lapzselatinom. Három lapot főztem le egy pici vízzel, de csak kb a felét használtam el. Továbbra sem szeretem a lapzselatint...ráadásul sokkal lassabban köt.)
A tortakarikába betöltjük, majd néhány órára hűtőbe tesszük. Tálalás előtt friss eperrel díszítjük.


Nincsenek megjegyzések: