2013. június 8., szombat

Főzőcskézés Bereznay Tamással

Meghívást kaptam egy bloggerek általi közös főzésre a Chef Parade-ba. A keddi est házigazdája Bereznay Tamás és a JAR volt. Mostanában (megint vagy még mindig?) sokat dolgozok, de azért igyekeztem úgy rendezni, hogy el tudjak menni. És mennyire örülök, hogy nem hagytam ki! :)

Külön csapatokban dolgoztunk, minden csapat egy-egy fogást (vagy annak egy részét) készítette el. Az én párom Nagy Sándor lett, aki a Hódítás a konyhában írója. És most jön a poén! Menet közben kiderült, hogy ő is hajdúszoboszlói. Sőt, ahogy elkezdtük kutatni a közös ismerősöket, kiderült, hogy szegről-végről még (elég távoli) rokonok is vagyunk és gyerekkorunkban családi ebédeken találkoztunk is. :D

A menü:

Füstölt paprikás hideg kukoricaleves füstölt lazacos mini croissant-nal

 Gouda sajtos meleg csirkemell pástétom fenyőmagos jázminrizzsel, cukkinis padlizsános lecsóval

 Levendulás fehér csokoládés praliné cappucino habbal


Mi a croi-kat sütöttük, kezdve az alapoktól: tészta gyúrás, hajtogatás, formázás. Biztos tudjátok, mert már ezerszer mondtam, hogy imádok hajtogatott tésztát csinálni, de ez most annyira nem volt nyerő. Mármint az ötlet, mert a tésztának bizony pihenni kell, külön a vajas résznek, az előtésztának, a hajtogatások között és a sütés után is! Na most ennyi idő alatt, amennyi nekünk jutott, igazán formás, leveles croissant-okat készíteni nem nagyon lehet. Attól féltem, hogy egyáltalán nem fog "feljönni" a tészta és csak kis lapos vacakok lesznek. De ahhoz képest egész jól néztek ki :) Jó magam nem vagyok egy nagy halevő (nem szeressem), de azért egyet megkóstoltam, ehető volt :D

A leves nagyon ízlett, isteni chilis-lime-os volt. A leves és a croi után már kb. jól is laktam, de azért még "leszuszakoltam" a csirkepástétomot is a lecsóval és még a desszertnek is hagytam némi helyet, bár azt már tényleg nem bírtam megenni.
Szóval örülök, hogy részt vehettem a főzésen, mert nagyon jól éreztem magam, új embereket ismerhettem meg és ráadásul finomakat is ettem. :)

És végül néhány kép:
A képekeért külön köszönet a merlin.hu-nak

A kezdetek

Itt főztünk

Készül a lecsó...
 ...és a desszert

A piszkos munka meg rám hárult :)

Azért nem csak én dolgoztam :P

És itt az egész csapat :)

Ha ti is szeretnétek egy ilyen jó hangulatú főzős esten részt venni Bereznay Tamással, mutassátok meg mit tudtok!
Töltsétek fel saját, nehezen elkészíthető recepteiteket a www.everydayme.hu aloldalára 2013. június 16. és július 21. között. Ne feledjétek, okosan kell választanotok, mert kategóriánként (előétel, főétel, desszert) csak egy recepttel indulhattok. 
A beérkezett műveket a portál látogatói és a szakmai zsűri bírálja el. A Jar Platinum receptverseny zsűri elnöke Bereznay Tamás chef, tagjai: Gombos Edina, Harsányi Levente, a Jar márka gyártója és forgalmazója, a Procter&Gamble képviselője, valamint a Rita konyhája, a Food and Wine és az Ízhuszár gasztroblogok szerzői. 
Minden kategóriából  a 10 legjobb recept beküldőit díjazzák, akik egészen kivételes meghívást nyernek egy gasztrokurzusra Bereznay Tamással és egy-egy gasztrobloggerrel.



Nincsenek megjegyzések: